Przeprowadziliśmy Grubą Konwersję roweru na elektryczny wykorzystując super bazę, jakim jest mondraker summum z 2015r
Projekt miał swój początek w kwietniu 2022r
Założenia :
-Rozebranie roweru do ostatniej śrubki
-Zdjęcie lakieru metodą chemiczną
– Dobranie najlepszego napędu typu Mid Drive
– Budowa akumulatora custom pojemnego i lekkiego
– Zaprojektowanie pojemnika na akumulator tak aby świetnie współgrał z obrysem ramy.
Na początek rozebraliśmy cały rower na czynniki pierwsze, spisując i robiąc oględziny zużytych części i elementów, Przy tym roczniku roweru niestety jasną sprawą jest to, że na pewno znajdziemy niespodzianki niedociągnięć poprzednich serwisów.
Usunięcie starego lakieru nie było najprostrze i w dodatku czasochłonne.

Na nasze szczęście nie było żadnych pęknięć ani żadnych tego typu uszkodzeń.
Rama wymagała naprawy dwóch gwintów, zamówienia nowych śrub i łożysk zawieszenia.
Na kolor który się zdecydowaliśmy to złoty metalic z palety Yamahy. A czarny metalic z palety BMW. Oba świetnie ze sobą współgrają.


Między czasie zawieszenie trafiło na stół serwisowy, pełny serwis z wymianą uszczelek, i małym setem pod E-bike.
Amortyzator Przód FOX 40 z powłoką Kashima
Amortyzator Tył FOX DHX 5.0 RC2
Wybór napędu nie pozostawia żadnych kompromisów , Ma być niezawodny i z czujnikiem nacisku!
CYC Motor X1 Pro gen3 Z nowym sterownikiem od CYC motor X6
Wersja 52V 3500W 200Nm.
Nowy sterownik zaprojektowany przez producenta oparty na systemie VESC

Przy zmianie sterownika w napędach CYC Motor na X6 , każdy ma dostęp do indywidualnego spersonalizowania Ustawień pod własne wymagania,
Dostęp mamy do 2 trybów jazdy, który każdy z nich ma po 3 mapy, gdzie każda mapa mocy może być ustawiona inaczej niezależenie od pozostałych. A to wszystko dzięki przejrzystemu interfejsowi aplikacji.

BUDOWA I PRJEKTOWANIE AKUMULATORA
Jak wszyscy wiedzą, akumulator to serce całego e-bika! w tak wymagający rower elektryczny zadecydowaliśmy że akumulator powstanie w 90% w technologii CNC .
– Projektowanie skrzynki 3D
– Druk za pomocą profesjonalnej drukarki 3D pojemnika i koszyków na akumulator
– Frezowanie boków z odpornego tworzywa jakim jest Dibond
– Projektowanie układu akumulatora w przepływem prądu, oraz łączników
– Wycinanie łączników CNC z bardzo rzadkiego materiału jakim jest połączenie Niklu i Miedzi
– Wycinanie przekładek epoksydowych CNC
– Zgrzewanie Akumulatora metodą punktową z wykorzystaniem głowicy pneumatycznej



Ogniw jakich użyliśmy to LG M50LT o wysokim prądzie rozładowania i maksymalnej pojemności
Akumulator został zaprojektowany pod napięcie N. 52V i max obciążenie 50A, sterowany za pomocą Inteligentnego BMS ANT Smart BT.

Dalszym tematem to dobór napędu, do tak mocnego silnika. Z pomocą idzie marka SRAM
Kaseta Sram XG-899 8rz
Manteka Sram ex1 3.0 8rz
Łańcuch Sram PC-ex1
Dodatkowo musieliśmy zmienić tylną piastę na najmocniejszą pod tego typu pojazdu jak i nowe lepsze szprychy.
Wybór padł na DT swiss 370, z podwójnym RATCHET-em Bardzo łatwo i szybko można wymienić bębenek z zapadkami, i z dostępnością nie ma żadnego problemu.

Finalnie rowerek wygląda i jeździ świetnie, prace które przeprowadziliśmy wyszły bardzo dobrze.
W 100% spełnia nasze oczekiwania które były głównym założeniem Projektu!
Projekt ciągnął się ponad 1.5 roku. z różnych przyczyn, natomiast jest!! udało się!!!
Kilka zdjęć





0 komentarzy