Przeprowadziliśmy Grubą Konwersję roweru na elektryczny wykorzystując super bazę, jakim jest mondraker summum z 2015r

Projekt miał swój początek w kwietniu 2022r

Założenia :

-Rozebranie roweru do ostatniej śrubki

-Zdjęcie lakieru metodą chemiczną

– Dobranie najlepszego napędu typu Mid Drive

– Budowa akumulatora custom pojemnego i lekkiego

– Zaprojektowanie pojemnika na akumulator tak aby świetnie współgrał z obrysem ramy.

Na początek rozebraliśmy cały rower na czynniki pierwsze, spisując i robiąc oględziny zużytych części i elementów, Przy tym roczniku roweru niestety jasną sprawą jest to, że na pewno znajdziemy niespodzianki niedociągnięć poprzednich serwisów.

Usunięcie starego lakieru nie było najprostrze i w dodatku czasochłonne.

Na nasze szczęście nie było żadnych pęknięć ani żadnych tego typu uszkodzeń.

Rama wymagała naprawy dwóch gwintów, zamówienia nowych śrub i łożysk zawieszenia.

Na kolor który się zdecydowaliśmy to złoty metalic z palety Yamahy. A czarny metalic z palety BMW. Oba świetnie ze sobą współgrają.

Między czasie zawieszenie trafiło na stół serwisowy, pełny serwis z wymianą uszczelek, i małym setem pod E-bike.

Amortyzator Przód FOX 40 z powłoką Kashima

Amortyzator Tył FOX DHX 5.0 RC2

Wybór napędu nie pozostawia żadnych kompromisów , Ma być niezawodny i z czujnikiem nacisku!

CYC Motor X1 Pro gen3 Z nowym sterownikiem od CYC motor X6

Wersja 52V 3500W  200Nm.

Nowy sterownik zaprojektowany przez producenta oparty na systemie VESC

Przy zmianie sterownika w napędach CYC Motor na X6 , każdy ma dostęp do indywidualnego spersonalizowania Ustawień pod własne wymagania,

Dostęp mamy do 2 trybów jazdy, który każdy z nich ma po 3 mapy, gdzie każda mapa mocy może być ustawiona inaczej niezależenie od pozostałych. A to wszystko dzięki przejrzystemu interfejsowi aplikacji.

BUDOWA I PRJEKTOWANIE AKUMULATORA

Jak wszyscy wiedzą, akumulator to serce całego e-bika! w tak wymagający rower elektryczny zadecydowaliśmy że akumulator powstanie w 90% w technologii CNC .

– Projektowanie skrzynki 3D

– Druk za pomocą profesjonalnej drukarki 3D pojemnika i koszyków na akumulator

– Frezowanie boków z odpornego tworzywa jakim jest Dibond

– Projektowanie układu akumulatora w przepływem prądu, oraz łączników

– Wycinanie łączników CNC z bardzo rzadkiego materiału jakim jest połączenie Niklu i Miedzi

– Wycinanie przekładek epoksydowych CNC

– Zgrzewanie Akumulatora metodą punktową z wykorzystaniem głowicy pneumatycznej

Ogniw jakich użyliśmy to LG M50LT o wysokim prądzie rozładowania i maksymalnej pojemności

Akumulator został zaprojektowany pod napięcie N. 52V i max obciążenie 50A, sterowany za pomocą Inteligentnego BMS ANT Smart BT.

Dalszym tematem to dobór napędu, do tak mocnego silnika. Z pomocą idzie marka SRAM

Kaseta Sram XG-899 8rz

Manteka Sram ex1 3.0 8rz

Łańcuch Sram PC-ex1

Dodatkowo musieliśmy zmienić tylną piastę na najmocniejszą pod tego typu pojazdu jak i nowe lepsze szprychy.

Wybór padł na DT swiss 370, z podwójnym RATCHET-em Bardzo łatwo i szybko można wymienić bębenek z zapadkami, i z dostępnością nie ma żadnego problemu.

Finalnie rowerek wygląda i jeździ świetnie, prace które przeprowadziliśmy wyszły bardzo dobrze.

W 100% spełnia nasze oczekiwania które były głównym założeniem Projektu!

Projekt ciągnął się ponad 1.5 roku. z różnych przyczyn, natomiast jest!! udało się!!!

Kilka zdjęć

Kategorie: E-bike

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *